Дотик до історії (Усть-Альмінське скіфське городище)

Я дуже люблю активно відпочивати. Тому поїхавши на море, мене не дуже приваблювала перспектива цілий день валятись на пляжі. Та не все так сумно, бо кожен відпочинок можна урізноманітнити 🙂 IMG_3214

Влітку ми відпочивали у селі Пісочне,що  у Криму. Ще вдома, детально вивчаючи карту місцевості, я  шукала цікаві місця. Як виявилось, якраз біля Пісочного є Усть-Альмінське скіфське городище, тому під час мандрівки я твердо вирішила туди сходити.

Це скіфське городище розташоване біля мису Лукулл, воно виникло на межі III-II століть до н. е. Справжня назва поселення невідома, проте існують різноманітні версії — Палакий, Напит, чи Хабеї. На цей час близько половини площі городища підмита і завалена морем. Гора, на якому воно розташоване, не дуже велика, проте з дуже крутими обривами, тому добратися туди не так просто.

По дорозі зустріла поні :) Воно хотіло моє морозиво :)
По дорозі зустріла поні.Воно хотіло моє морозиво)

Перша моя спроба «доторкнутись» до історії була не дуже вдала. До мису я йшла пляжем, і все було в порядку,поки не дійшла до останньої бази. Її територія була повністю обгороджена, тому прийшлось шукати обхід. Як виявилось, щоб обійти її межі потрібно було пройти  зайвий кілометр до самого Пісочного. Там, біля автостанції, ми запитались місцевих (ми — це я і мама), як добратися до городища. Вони вказали нам шлях по якому ми зайшли на одне з сусідніх плоскогірь. До нашої гори потрібно було обійти ще дві. І ми реально не знали як це зробити, до того ще й зупинились на роздоріжжі. Одна стежка вела кудись вниз в ліво, інша — вправо. А нам потрібно було йти якраз прямо 😐 Ну, ми вибрали дорогу вниз, і обійшовши пів гори знову вийшли на місце з якого розпочинали. Були втомлені та розчаровані, але тут ми зустріли ще одного місцевого чоловіка, який сказав що нам треба знову йти назад, знайти виноградники в рухатися вздовж них.Та була уже десь 7 вечора, тому ми вирішили ще встигнути на вечерю, а на розкопки піти іншого дня.

Стежками до мети

Друга наша спроба увінчалась успіхом. Ми без проблем добрались уже до відомого нам роздоріжжя на горі й пішли в протилежну сторону. Щиро кажучи, стежка була дивна і вела кудись униз, але я знала, що не піду звідти, непобачивши розкопок. Тому ми йшли дивними шляхами, через перевалені дерева у пошуках тих виноградників. Та їх щось не було видно. Все ж перелізши ті 2 гори, ми нарешті побачили справа виноградники. На жаль виноград на них був ще зелений, але настрій наш піднявся, адже ми були близько до мети.
Доля підкинула нам ще одну допомогу — по дорозі ми зустріли пана Віталія, який і показав нам всю красу тих місць. Віталій сам з Харкова, але за 3 тижні відпочинку добре вивчив навколишні стежки. Він повів нас через невеликі зарослі, щоб показати найбільші розкопки.

Біля виноградників ;)
Біля виноградників

Тут нам ще раз пощастило, бо якраз приїхали археологи, які проводили розкопки. Вони розповіли, що всі найцінніші знахідки були розкопані у 90тих. Тут було знайдено навіть золото. Та мені пощастило оглянути кілька нових знахідок: це переважно кістки і кусочки кераміки. Аж не вірилось що їм більше 2000років!

Археологи в роботі :)
Археологи в роботі

Після того як ми все там подивились, відправились прогуляти по мису Лукулл. До речі, по всій навколишній території можна знайти багато уламків кераміки і привезти додому маленькі безкоштовні сувенірчики 😉

Якщо ви не захоплюєтесь археологією, то просто все ж підніміться сюди і погуляйте по затоці. Там відкривається надзвичайний вид! Для бажаючих поніжитись на сонечку та скупнутись в морі є гарний дикий піщаний пляж. Поруч купаються нудисти 🙂 На горі також є прикордонна вишка, поруч з нею є окопи, які збереглись ще з часів 2гої світової війни.

Їхні знахідки за за день
Красива затока з диким пляжем
Кусочки кераміки
Краєвид на горі
Окопи
Прикордонники

В загальному, я чудово провела час, пройшовши зайвих 6км. Будь-який відпочинок можна «підлаштувати» під себе, зробити його активним або пасивним — як вам більше до вподоби!
Отож, подорожуйте та відкривайте для себе нові місця!

Друзі, буду рада прочитати в коментарях про місця, де недавно побували Ви, і куди радите з’їздити!

Дотик до історії (Усть-Альмінське скіфське городище)