Коронавірус 2019-nCoV уже добрався до Європи, тому багатьох туристів турбує питання: чи скасовувати подорож у країни, де був виявлений вірус? Чи можна повернути хоча б частину коштів за оплачені незворотні тарифи на Booking.com та квитки від лоукост авіакомпаній? Давайте розбиратись…

По-перше, я хочу поділитись інтерактивною картою поширення коронавірусу, яка буде оновлюватись; у Європі вірус добрався до таких країн, як Австрія, Бельгія, Хорватія, Данія, Естонія, Фінляндія, Франція, Німеччина, Греція, Італія, Північна Македонія, Норвегія, Румунія, Іспанія, Швеція, Швейцарія та Велика Британія…


Повернення авіаквитків

Якщо одразу до суті: жодна авіакомпанія не зобов’язана повертати кошти за переліт, оскільки на законодавчому рівні коронавірус визнаний форс-мажор (надзвичайні та невідворотні обставини, що об’єктивно унеможливлюють виконання зобов’язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов’язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами).

Не засмучуйтесь передчасно: у вас може бути шанс на зміну рейсу/дат або ж часткове відшкодування ціни, проте тут важливими є ще кілька чинників:


1. Чи скасувала рейс авіакомпанія?

Для прикладу, візьмемо Італію (тут зареєстровано більше 400 випадків) та рейс авіакомпанії Ryanair у Мілан.
По-факту: у регіоні, де розташований Мілан — карантин; але рейс авіакомпанії відбувається за розкладом, хоча більше ніж 10 000 пасажирів відмовились летіти туди цього тижня, у зв’язку із страхом заразитись вірусом.

Авіакомпанії користуються рекомендаціями Всесвітньої організації охорони здоров’я (World Health Organisation), яка наразі не забороняє в’їзд на територію Італії, а лише надає рекомендації тимчасово утриматися від поїздок до уражених провінцій. І навіть те, що на території кількох регіонів діє карантин — це не причина скасовувати рейси сюди. Ось інформація з офіційного сайту авіакомпаній.

Отже, якщо ваш рейс відбувася або запланований згідно із розкладом — скасування подорожі через страх зараження вірусом не є причиною для відшкодування.

Але що, якщо авіакомпанія самостійно скасує рейс? Тоді є шанс на повернення як мінімум кількох платежів: адміністративного збору, аеропортних зборів та податів за вирахуванням тарифу.

У лоукостів ця сума іноді значно перевищує тариф, для прикладу квитки Wizzair: за 40€ я придбала 4 квитки до Мілану, при цьому незворотній тариф становить лише 2€ на особу, а іншу суму — 32€ податків та зборів, авіакомпанія буде зобов’язана повернути у разі скасування нею рейсу.

Для прикладу, авіакомпанія WizzAir скорочує кількість рейсів у Італію з 5-7 лише до 2 разів на тиждень. Якщо ваш рейс підпадає під скасування — вимагайте повернення коштів.

Якщо у вас запланований політ від авіакомпанії, що не є лоукостом, перш за все шукайте інформацію по ключовим словам «coronavirus + назва авіакомпанії». У багатьох компаній є спеціальні правила/умови, які дозволяють зробити rebooking — заміну дати чи напрямку. Але, на жаль, це стосується переважно лише рейсів до Китаю.


2. По якому тарифу ви придбали авіаквитки?

Навіть у авіаквитках від лоукост авіакомпаній, таких як Ryanair, Wizzair, SkyUp та МАУ є тарифи, що дозволяють заміну рейсу (інколи зі штрафом, інколи без нього). Наприклад, у Ryanair це тариф FLEXI PLUS

Якщо ви придбали квитки Ryanair по тарифу Flexi Plus — зміна дат подорожі буде безкоштовна

а у Wizzair — WIZZ PLUS; навіть у разі відміни подорожі сума за ваші квитки зарахується вам на особистий рахунок — і потім ви зможете придбати квитки на будь-який рейс цієїж авіакомпанії;

Wizzair дозволяє робити повернення коштів на особистий рахунок: потім ви можете купити квитки на будь-які рейси цієї авіакомпанії

Але як зробити зміни у квитках, якщо вони були придбані по найдешевших тарифах:
Basic або Value?

Так, навіть лоу кост авіакомпанії Ryanair / Wizzair дозволяють зробити заміну квитків чи змінити дати — але зі штрафом. Переважно, це сума у 30-40€ + різниця у вартості придбаного тарифу та нового. Це вигідно лише за умови, що придбані вами квитки були дорожчі +- за 80€. Якщо ж сума була менша, то краще буде просто придбати нові квитки, аніж платити штраф за їх заміну.

Зробити ці зміни можна через особистий кабінет, для доступу до якого вам потрібен код підтвердження бронювання (перважно це 6 символів) та ввести ваше прізвище. Наводжу приклад Ryanair:

  • заходите в особистий кабінет (через емейл чи № бронювання)
  • обираєте «Мої бронювання» та необідний рейс
  • натискаєте «Керувати бронюванням» та у вікні опцію «Змінити рейс»
  • Далі обираєте або інші дати рейсу, АБО взагалі змінєте напрямок

Ви одразу побачите ваш старий тариф — у мене це 299 злотих, та різницю між старим та новим тарифом (на нові дати доплата становить +17злотих). Але це не остаточна сума, яку треба доплатити, адже до неї дораховується штраф за зміну, який можна дізнатись натиснувши «Переглянути збір за зміну рейсу»

Сума штрафу залежить від напрямку та сезонності: і хоча, на сайті помилково вказані старі дати, ви повинні розуміти, що всі літні місяці та період новорічних свят — це високий сезон.

Отже, у моєму зразку із заміною дати подорожі в Італію на вересень, сума доплати вийшла 233 злотих, що приблизно 56€. А придбання нового квитка б обійшлось у 75€, тобто економія 19€.


У авіакоманій Wizzair змінити рейс також можна через особистий кабінет користувача — штраф за зміну від 30€, або ж штрафом за скасування подорожі від 60€. Усі деталі та умови читайте тут.

Внести зміни у бронювання авіарейсів компанії МАУ можна тут: https://www.flyuia.com/ua/ua/services/modify-booking
SkyUP — також через особистий кабінет: https://skyup.aero/uk/my-ticket


Відміна бронювання готелів

Якщо ви вже забронювали та оплатили житло на Booking.com — обов’язково зайдіть у ваш аккаунт — «Бронювання» — та перевірне умови та терміни безкоштовної відміни. Якщо ваша подорож запланована через кілька тижнів чи місяців — позначне у календарі дати, доки ви можете повернути всю суму.

Що робити, якщо бронювання було здійснене за незворотнім тарифом ?

У мене так сталось із другим бронюванням; але шанс повернути хоча б частину коштів є завжди. Для цього потрібно написнути «Переглянути бронювання» — та обрати пункт «Чи можу я скасувати за нижчою ціною?».
Це дозволить написати вам повідомлення до власника із проханням скасування бронювання без штрафу або повернення хоча б частини коштів; також після цього, я рекомендую звернутись у службу підтримки сайту.

У Airbnb схожа ситуація: у системі є кілька варіантів відміни, деякі із них — гнучкі, що дозволяють повернути всю вартість проживання. Тому перш за все, перевірте умови відміни через ваш особистий кабінет. У разі виникнення додаткових питань вся інформація про відміни ось тут: https://www.airbnb.ru/help/article/2637


А чи маєте Ви заплановані подорожі у країни, де поширюється коронавірус? Збираєтесь їхати, повністю скасовувати чи переносити подорож?
Поділіться вашими думками в коментарях!

Коронавірус: скасування подорожі, повернення авіаквитків + карта
4.8 (95%) 16 votes

Рубрики: Блог

Христина Антоник

Дякую, що читаєте мій сайт! Сподіваюсь моя інформація стане вам у пригоді. Адже я - експерт у плануванні подорожей Європою: шукаю найвигідніші квитки автобуси, поїзди чи літаки; бронюю готелі, хостели; можу орендувати окрему квартиру чи будинок закордоном. Наразі я відвідала 25 країн, то ж досвід у мене огого! Найчудовіше те, що я можу допомогти вам поїхати закордон: я планую індивідуальні тури та надаю різні туристичні послуги. Тому якщо ви хочете подорожувати частіше, а витрачати при цьому менше - звертайтесь, я експерт в своїй справі!

0 комментариев

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *